aluset

aluset

sunnuntai 21. heinäkuuta 2013

Ommeltua, neulottua ja vähän virkattuakin ...

Kiitos kaikille, jotka osallistuitte edellisen postauksen keskusteluun käsitöiden myynnistä ja hinnoittelusta. Asia on minusta tosi tärkeä ja siitä pitäisi puhua enemmänkin.

Oulussa olemme olleet. On kyllä  tympäissyt viileät kesäkelit. Uimassakin olen käynyt uimahallissa.:( Vilpoisista ilmoista johtuen olemme viihtyneet aika paljon kotosalla sisätiloissa ja onhan siinä samalla tullut käsitöitäkin tehtyä. 
 
Huhtikuussa kerroin teille kanavatyöprojektistani eli kukkatyynynpäällisestä, joka olisi tarkoitus ommella tuomaan piristystä meidän olohuoneen sisustukseen.


 Alun jälkeen ompelu ei innostanut yhtään ja työ olikin jäädä  kokonaan unholaan.

 Muutama päivä sitten  päätin, että kyllä minun pitää ottaa työ esiin ja saattaa se loppuun kunnialla vaikka kanavatyönteko ei ole tuntunutkaan ihan omalta "jutulta".



Nyt olen sitten päässyt hyvään vauhtiin  ja yllättäen ihan kivalta tämän ompeleminen tuntuu. Olenkin nyt päättänyt, että tämä valmistuu vielä syksyn tullen.


Valmiiksi olen saanut kaksi sytomyssyä.


Tämän Marilynmyssyn olen tehnyt juuri samasta langasta kuin ohjeessa eli  Adrianfilin  Naturesta. 


Tämän myssy olen neulonut  Purobatikista suositulla Bravomyssyn ohjeella.


 Tänään valmistuivat  lisäksi "appelsiini"-lasi/mukinnaluset Schachenmayr Cotton Linen langasta(70% puuvilla , 15% pellava, 15% akryyli).


 Kivaa Kesäviikkoa Kaikille!

t. Seijasisko


11 kommenttia:

  1. Täällähän olikin vaikka mitä uutta taas.
    Myssyt niin kauniita ja lasin-/ mukinaluset niin pirteitä.
    Joskus tein kanavatöitä niin paljon ettei ole sen jälkeen kiinnostanut. Vannomatta paras... tulevaisuudessa voi olla taas toisin :)

    VastaaPoista
  2. Voi minä olen muistanut sinun pistelytyön ja odotellut kummoinen on valmiina. Ihanat myssyt taas.

    VastaaPoista
  3. Minäkin olen odottanut kuulumisia kanavatyön edistymistä ;) Kyllä se siitä valmistuu. t. Eija

    VastaaPoista
  4. Ihania sinun lasinalusesi. Minäkin olen lomalta palannut ja mulla on nyt monen monta kiloa lankoja tuotuna Turkista!! Kivoja myssytkin. Niin ja usko pois,kun aikansa kanavatyötä tekee,niin siihen koukuttuu! Minä Turkistakin ostin 3 työtä!

    VastaaPoista
  5. Lasinaluset ovat ihan mahdottoman kivoja!

    VastaaPoista
  6. Lasinaluset on ihanan pirtsakat. Aloin heti miettiä, josko tekis meiän mukeillekin niitä, mut sitte muistin, että nehän on kaikki eriparia... ;D

    VastaaPoista
  7. Minä jo luulin pikkukuvasta, että olet saanut kanavatyösi valmiikssi! ;) Noo, kaikki vaalmistuu aikanaan, kyllä minä jaksan odottaa. :) Myssyt ja lasinaluset ovat ovat nätivärisiä.

    VastaaPoista
  8. Kanavatyöstäsi on tulossa todella kaunis, mutta ymmärrän kyllä tympääntymisen. Mie olen tehnyt toistaiseksi yhden kanavatyön ja se saakin riittää. Ei voisi tylsempää käsityötä olla! Mie olenkin siirtynyt kanavatöissä kirpparien tarjontaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla että jotakin muutakin tympäsee kanavatyön teko. Mullakin jää aivan varmasti tää viimeiseksi, jos tää nyt ikinä ees valmistuu.:)

      Poista
  9. Ihanat nuo mukinaluset! Ja kauniita ovat myssytkin. Täällä ei ole kuulunut sairaalasta mitään sytomyssyihin liittyen. En tiedä, onko kukaan itsekseen niitä sinne vienyt. Ei oikein kehtaa tyrkyttääkään.

    VastaaPoista